Jolint har meddelat att de påbörjat ett samarbete med företaget Dpella i ett transformativt partnerskap som är utformat för att med dataintegritet i behåll kunna utveckla området för att spåra och mäta effektiviteten av initiativ för mångfald, rättvisa och inkludering.
Dpella är ett banbrytande företag inom integritetsbevarande analys, medgrundat av Alejandro Russo och Marco Gaboardi. Deras produkt gör det möjligt för företag att låsa upp datainsikter som driver effektfulla affärsbeslut. Med sitt verktyg för differentiell integritet bryter de datasilos, möjliggör datadelning, intäktsgenerering och säkerställer efterlevnad av GDPR.
Samtidigt utvecklar Jolint sitt banbrytande verktyg som syftar till att spåra och mäta effektiviteten av initiativ för mångfald, rättvisa och inkludering på objektiva sätt.
DPella har valts ut som en av fyrtio för att gå in i "EXPLORE"-fasen av REACH-inkubatorn: ett pan-europeiskt initiativ som är dedikerat till att främja tillväxten av datadrivna startups och små och medelstora företag genom att främja utvecklingen av säkra och pålitliga lösningar, utnyttja industriella och personuppgifter. Denna möjlighet kommer att ge dem möjlighet att utveckla ett specifikt sekretessverktyg för Jolint. Denna samarbetsinsats kommer i slutändan att göra det möjligt för företag att främja mångfald, rättvisa och inkludering på arbetsplatsen, allt med respekt för individuell integritet.
"När vi går in i detta partnerskap, föreställer vi oss en framtid där arbetsplatser globalt drar nytta av objektiva insikter i realtid, driver inkludering och tillhörighet utan att kompromissa med integriteten. De potentiella tillämpningarna av detta partnerskap är expansiva, från HR-analyser till sjukvård, sociala tjänster, sociala medier och finansiella nätverk, som markerar en ny era av integritetsbevarande dataanalys." - Jolint
Om Jolint
Jolint hjälper organisationer att skapa mer inkluderande och mångsidiga arbetsplatser. Den datadrivna plattformen använder avancerade analyser och maskininlärningsalgoritmer för att spåra och mäta effektiviteten av initiativ för mångfald, rättvisa och inkludering (DEI).
Jolint menar att DEI inte bara är ett modeord eller en kryssruta som ska markeras, utan en kritisk affärsprioritering som kan driva positiv förändring och låsa upp nya möjligheter för tillväxt och innovation. Genom att använda Jolints automatiserade plattform får företag realtidsinsikter om tillståndet för inkludering och tillhörighet inom sina organisationer. Det kommer att göra det möjligt för dem att spåra framsteg och mäta effekten av DEI-initiativ.
Plattformen kommer att vara en game-changer för företag som vill skapa mer inkluderande kulturer. Genom att ge dem de verktyg och insikter de behöver för att driva positiv förändring, en hjälp att bygga mer mångfaldiga och inkluderande arbetsplatser där alla anställda kan trivas.
Comments