top of page
Skribentens bildMelisha Linnell

Parking Time inleder nytt samarbete med ANNA Security i Stockholm


Parking Time inleder nytt samarbete med ANNA Security i Stockholm

Tech-företaget Parking Time Sweden inleder samarbete med övervakningsföretaget ANNA Security. ANNA Security och Parking Time Sweden fokuserar  på  olika delar av parkeringsbranschen och kan tillsammans skapa mer värde för användarna samt nå större del av marknaden. 



ANNA Security har lång erfarenhet av parkeringsövervakning -  med fokus på att leverera god och professionell service. 

Företaget vänder sig mot såväl fastighetsbolag, brf:er och livsmedelsbutiker. Idag arbetar ANNA Security framförallt kring Stockholmsområdet med ambitionen att skala upp till fler städer under det kommande året. Inför denna uppskalning vill  de bland annat även erbjuda sina kunder digitala parkeringslösningar. Här blir Parking Time en viktig pusselbit. 


“Vi ser stora möjligheter att tillsammans med Parking Time kunna utveckla upplevelsen för parkörer i Sverige. Genom att sammanfoga våra expertiser är vi säkra på att detta kommer bli ett projekt som inspirerar fler att se utvecklingspotential inom parkeringsbranschen”, säger Hugo Duvér, VD på ANNA Security:


“Vi vill utveckla och förbättra parkeringsupplevelsen genom att  bygga en användarvänlig och modern digital parkeringslösning som tar branschen in i framtiden. Vi ser att ett samarbete både kan ge utbyte av erfarenheter och samtidigt hjälpa till att nå fler kunder!”, säger Matilda Öhman, VD på Parking Time Sweden.

-- Parking Time är en del av Founders Loft Inkubator --


Om Parking Time:

Parking Time är ett tech-startup som syftar till att revolutionera parkeringsupplevelsen för samtliga parter - parkören, parkeringsvakten, kommunen och (eller) fastighetsägaren. 


Företaget erbjuder idag en digital parkeringsskiva i app för att komplettera dagens utbud av parkeringsappar som mestadels fokuserar på avgift och tillstånd. Företaget utvecklar löpande appen efter kundernas behov, där ett huvudfokus är användarvänlighet och smidighet. Företaget förklarar att de arbetar i etapper, där första etappen handlar om att erbjuda en första version för att lyssna på marknadens respons och på så sätt förstå användarnas faktiska behov. När vi förstår våra användares behov kan vi gå in på andra etappen som handlar mer om Smart Parkering


För mer information, vänligen besök:



Kontaktperson: 

Matilda Öhman, VD Parking Time

Comments


bottom of page